nedeľa 31. januára 2016

Positive vibes, positive life

Aj vám sa stáva, že máte pocit, že váš život ide úplne inak ako by ste chceli? Že robí rozhodnutia, ktoré sa vám nepáčia a vy musíte čeliť týmto prekážkam?
A pritom všetko čo je potrebné na prekonanie tohto všetkého je možno len zmena pohľadu na situáciu? 

V niektorých situáciach je potrebné "vymazať" či "zmierniť" negatíva, ktoré situácia prinášať a začať hladať pozitíva, ktoré prevážia negatíva. 
V dnešnej dobe viac kritizujeme ako chválime a preto máme sklony k odsudzovaniu veci, ktoré nie sú podľa naších predstav, no nie? :)

Mne osobne sa stáva, že mám obdobia, v ktorých mám pocit, že sa život rozhodol dať mi nie jednu, ale hneď viacero skúšiek života. Nechuť, demotivácia, únava, drzosť.. 
Keď nastáva niečo takéto a všimnem si to (napr. zmenu môjho správania) snažím sa zmeniť túto situáciu.

Prvá fáza, ktorú uskutočnujem je nájdenie problému(či problémov).
V druhej fáze si určím negatíva alebo veci, ktoré sa mi nepáčia a prečo sa mi nepáčia.
V tretiej fáze sa snažim sustituovať negatíva za pozítiva. A presne v tomto bode je práve potrebná zmena pohľadu. Ak si stále budete opakovať len tie negatíva, ktoré vám situácia prinesie tak blahoželám. Ste na bode mrazu a tam aj ostanete. Nečakajte, že ostatní ľudia, budú za vás riešiť VAŠE PROBLÉMY. Kamaráti a rodina vás môžu naviesť na dobrú cestu no vy v nej musíte pokračovať sám.
To je to, čo nás posúva ďalej. :) Alebo aj to, čo vám v určitých momentoch pomôže objaviť váš vnútorný pokoj. :)
Uvediem vám jeden príklad. 
Učiteľ určí dátum písomky v týždeň, ktorý máte totálne nabitý. Vy budete totálne znechutení a s odporom robiť hocičo čo vám niekto iný povie.
Takže teraz sa snažme vyriešiť túto situáciu. 
V tomto prípade si môžeme určiť, že náš problém je písomka a množstvo učiva, ktoré sa máme naučiť. To ma za následok vyčerpanie a stres. Ale keď sa na to pozrieme z iného uhľa pohľadu, čo mi prináša táto situácia do života? Zlepšenie organizácie času, odolnosť voči stresu, sebareflexia a aj schopnosť "prežiť" takúto situáciu. Dá sa to aplikovať v mnohých situáciach a voľba je len na vás. :)
A čo vy? Ako zvládate takéto situácie? :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára